Gamla skor

I ljudet av tunnelbanan synar jag arbetarnas skor,dom gamla arbetarna som nu är pensionärer med slitna gamla skor. Jag önskar att jag hade mycket pengar då skulle jag köpa nya skor till gamla arbetar pensionärerna. Då skulle dom kunna gå stadigare och lättare.

Jag tittar också på andra skor som zigenarkvinnan som halvligger på golvet med rejäla skor, mellan mannen som säljer Vakttornet och mellan mannen som säljer Situation Stockholm som båda står upp.

En bit ifrån står en svensk man med lapp om halsen och tigger – en svensk hemlös.

Jag gav en peng i den hemlöse mannens kopp –  han tittade upp och sa tack.

004

Kommentera

